Brand-ul, personalitatea oferita unui produs.

 
Posted by KeyDesign in Grafica/Logo, Internet & Media, Promovare Web

     Brand-ul sau identitatea unui produs sau companii este un termen relativ nou in limbajul curent. El defineste numele, design-ul , forma sau orice caracteristica a unui produs care il face sa fie diferit fata de cel al competitorilor.

Termenul este folosit astazi in domenii ca marketing-ul si publicitatea dar originea lui este mult mai veche.  Cuvantul englezesc Brand este derivat de la cuvantul „brandr” , ce apartine unui  dialect germanic vorbit de locuitorii din Scandinavia in vremea Vikingilor, si inseamna „a arde”.

Acest cuvand facea referire la practicile negustorilor din vremea aceea care obisnuiau sa isi insemneze produsele cu un fier inrosit prin ardere. Astfel de tehnici au fost folosite cu precadre in vremuri recente de catre fermieri care isi insemnau animale pe care le detineau pentru a le diferentia de cele ale celorlalti fermieri.

Astazi branding-ul este folosit pentru a face un produs cat mai distinct de cele ale competitorilor, mai usor de promovat si mai usor de identificat pentru clienti.

Un avantaj enorm al branding-ului facut corect este cresterea vanzarilor produsului respectiv dar si ale altor produse care pot urma, fiind asociate aceluiasi brand.

De exemplu unul din cele mai cunoscute branduri din lume este Coca-Cola. Daca unui client ii place brandul respectiv si are incredere in acesta este forte probabil sa incerce si alte produse oferite de acelasi brand in detrimentul unui produs oferit de competitori.

Un alt mare avantaj al branding-ului reiese din elementele ce il compun.

Elementele ce compun un brand:

  • 1.Numele: folosit pentru identificarea marcii.
  • 2.Logo: element de design care ajuta la recunoasterea marcii.
  • 3.Grafica: modul distinct in care sunt stilizate anumite elemente ale marcii.
  • 4.Forma: modul in care arata produsele oferite de o anumita marca.
  • 5.Culore: poate fi o culoare distincta specifica unei anumite marci.

Daca ne referim la masini, bauturi, parfumuri sau produse gastronomice mai pot inervenii urmatoarele elemente:

  • 6.Sunetul
  • 7.Mirosul
  • 8.Gustul
  • 9.Miscarea

Dupa cum putem vedea, elementele ce alcatuiesc un brand sunt predominant elemente vizuale iar acest lucru reprezinta un avantaj enorm deoarece studiile arata ca stimulii vizuali sunt cei mai usor de memorat si recunoscut, astfel se poate crea o conexiune mult mai rapida intre client si brand-ul respectiv.

Un alt avantaj al faptului ca elementele sunt predominant vizuale este acela ca ele pot fi transpuse pe diferite suporturi media ceea ce inseamna ca putem folosi foarte usor promovarea online.

Reclamele sau banner-ele create cu elementele distinctive ale marcii pot fi forte usor promovate atat online, asigurand in acest fel o promovare eficienta spre un public cat mai larg , cat si offline.

Luand in considerare aceasta mobilitate a elementelor putem crea propriile site-uri web de promovare ale produselor marcii. Putem ingloba foarte bine nume, logo-uri, culori si alte elemente distinctive pentru a face site-ul sa se identifice perfect cu marca pe care o reprezinta.

Astfel putem folosi webdesign-ul ca un instrument pentru promovarea unui brand deja format sau pentru crearea unui nou brand.

Sorry, the comment form is closed at this time.